Wat is jou regte as HUURDER en VERHUURDER?
In Suid-Afrika word huurders en verhuurders deur die Wet op Huurbehuising beskerm wat duidelike riglyne bevat vir huurders en verhuurders oor hul regte en verantwoordelikhede.
Een van die vrae wat ek gedurig kry in die praktyk gaan oor die terugbetaling van deposito’s. Dit gebeur soms dat verhuurders besluit om die deposito te weerhou – of te beweer dat die geld gebruik is om die eiendom te verbeter of herstel.
Sodra ’n deposito aan ’n verhuurder oorhandig word, moet dit in ’n bankrekening geplaas word waar die geld rente trek. Nadat jy verhuis het, het ’n verhuurder sewe dae (as ’n inspeksie gedoen is) of 21 besigheidsdae (sonder ’n inspeksie) om jou deposito met rente aan jou terug te betaal. In gevalle waar ’n deposito weerhou word, stel ek voor dat huurders al hul bewyse bymekaar kry en die Huurbehuisingstribunaal nader.
Om ’n deposito net so in jou sak te druk, is ’n kriminele oortreding
Maar wie is verantwoordelik wanneer iets wel breek?
Die eienaar is verantwoordelik vir instandhouding tensy die probleem doelbewus deur die huurder veroorsaak is. Wees versigtig om as huurder self die herstelwerk te laat doen en dan daarna vir die verhuurder die rekening te stuur.
Geen gelde mag sonder die eienaar se toestemming van die huur afgetrek word nie. Die huurder moet die eienaar in kennis stel en dan moet hulle oor stappe besluit
Die Huurbehuisingstribunaal is ‘n statutêre liggaam wat aangestel is om geskille tussen verhuurders en huurders van residensiële wonings op te los en die Wet op Huurbehuising reguleer die verhouding tussen verhuurders en huurders en dit maak voorsiening vir dispuutbeslegting.
Watter soorte klagtes kan die Huurbehuisingtribunaal oor besleg:
📌Nie-betaling van huurgeld
📌Versuim om ‘n deposito terug te betaal
📌Inbreuk op ‘n huurder se privaatheid
📌Oorbevolking van ‘n huurperseel
📌Bepaling van billike huurbedrae
📌Onwettige beslaglegging op huurder se goed
📌Diskriminasie teen ‘n voornemende huurder
📌Nie-uitreiking van ’n bewys van betaling vir huurgeld
📌Onaanvaarbare gedrag deur ‘n huurder
📌Gebrek aan instandhouding en herstelwerk
📌Onwettige uitsetting
📌Onwettige uitsluit van ‘n huurder of onderbreking van dienste
📌Onaanvaarbare leeftoestande
Die Huurbehuisingstribunaal kan genader word deur beide die eienaar (verhuurder) en die huurder.
Die diens is gratis en die Tribunaal het wye magte. Dit verhoed ‘n huurder of verhuurder om die reg in eie hande te neem.
NB‼ Dis van kardinale belang om altyd ñ kontrak in plek te hê, dit dien as beskerming vir beide partye vir dié dag wanneer die huurder en verhuurder oor iets verskil.
Voordat enige kontrak geteken word, is dit uiters belangrik dat albei partye weet wat in die kontrak staan en presies wat dit alles beteken.
As daar enige iets in die kontrak is waarmee jy nie saamstem nie of wat jy nie heeltemal verstaan nie,
RAADPLEEG ‘N PROKUREUR VOORDAT JY NET TEKEN
Dit is uiters belangrik om ’n afskrif van die kontrak asook ’n foutlys te kry. Die foutlys bevat besonderhede oor die toestand van die eiendom en moet, soos die kontrak, deur albei partye geteken word. Wanneer jy verhuis, moet die huurder en eienaar of agentskap saam deur die foutlys gaan en die eiendom inspekteer om te kyk wat fout is.
HOU REKORD VAN ALLES
Wat gebeur indien die huurder of verhuurder nie aan die beslissing van die Tribunaal gehoor gee nie?
‘n Beslissing van die Tribunaal word geag ‘n bevel van ’n landdroshof te wees. Enige persoon wat versuim om ‘n verhoor by te woon sonder voldoende gronde, wat weier om enige dokument of voorwerp in sy besit voor te lê, wat poog om die Tribunaal te mislei, wat met opset vals verklarings maak, wat enige regulasie oortree), sal skuldig wees aan ’n oortreding en by skuldigbevinding strafbaar wees met ’n boete of gevangenisstraf van hoogstens twee jaar, of met sowel ‘n boete as gevangenisstraf.
Die bogenoemde is ‘n baie breedvoerige uiteensetting en moenie as formele regsadvies beskou word nie. Elke situasie is uniek en verdien unieke regshulp.